My last days in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erinke Minnebo - WaarBenJij.nu My last days in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erinke Minnebo - WaarBenJij.nu

My last days in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Erinke

04 Januari 2016 | Australië, Sydney

G’Day mates!

Mijn tijd zit er hier nu bijna op.. nog maar 4 weken te gaan! Wat gaat het snel...

Er is veel gebeurt de afgelopen maanden, inclusief mijn bezoekje aan het ziekenhuis. Het gaat nu helemaal top met mij!

Sinterklaas hebben we met heel het huis gevierd (30 nederlanders). Dit was leuk om mee te maken want we zaten lekker savonds op strand (30 graden) pakjes uit te pakken.

Verder ben ik NSW aan het verkennen, dit zijn dan de verschillende suburbs, national parks en stranden. Nog tot vandaag sta ik nog versteld van hoe mooi het hier is.

Tijdens kerst heb ik een 10 daagse rondreis gemaakt naar Victoria. We hadden met z’n vijfen een camper/auto gehuurd en gingen dan naar Melbourne, great ocean road en verschillende National parks toe. We hebben hier ook kerst gevierd en het is heel anders dan in Europa (geen echte kerst sfeer). We zijn uiteten geweest en hebben savonds gezellig spelletjes gespeeld en gedronken. Laat kon het niet worden want de volgende dag moesten we weer vroeg reizen.

Nieuwjaar was indrukkend om mee te mogen maken in Sydney. Ook weer hier een grote cultuur verschil. Je betaalt niet om ergens gezellig te zitten en te vieren maar je betaalt om op een plek te mogen staan om naar het vuurwerk te mogen kijken. Sommigen campeerde zelfs paar dagen van te voren om de beste plek te bemachtingen om de vuurwerkshow te bekijken. Uiteindelijk hebben we geld moeten betalen om een plekje in een park te krijgen, maar wat hadden we een mooie uitzicht!

Nu zijn het mijn laatste 10 dagen op stage. Ik mocht al bij vele events bij zijn (Bondi Lifeguards ontmoet en naar 1 van de grootste festivals in Australie geweest: Stereosonic). Ik heb hier veel geleerd en mijn collega’s zijn ook echte vriendinnen geworden, het zal zeer moeilijk zijn om van dit bedrijf afscheid te moeten nemen!

16 Januari vertrek ik naar Cairns om daar mijn 2,5 weekse rondreis maken door the East Coast. Ik heb er veel zin in maar ik zal moeilijk afscheid kunnen nemen van Sydney want dit is echt mijn thuis geworden.

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

My last days in Sydney

10 November 2015

Sydney #2

17 September 2015

Sydney
Erinke

Doing internship in Sydney and travelling through Australia.

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 1964

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: