Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erinke Minnebo - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erinke Minnebo - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Erinke Minnebo

Blijf op de hoogte en volg Erinke

17 September 2015 | Australië, Sydney

Hi mates!

Na een 24-uur-lange reis ...kwamen Dagmar en ik eindelijk aan in Sydney. We werden in de vroege ochtend opgehaald door onze huisbaas en hij gaf ons meteen in de hitte een rondleiding door Bondi Junction en Bondi Beach.. We waren natuurlijk meteen verliefd geworden op onze prachtige omgeving!

De dagen erna gingen we meteen het centrum bekennen met andere studenten in onze studentenhuis. We zagen Harbour bridge, opera house, darling harbour… toen namen we de ferry naar een andere eiland ‘Manly’. Super mooi was dit, prachtige stranden en mooie centrum.

De dagen waren erg warm (30 graden en toen was het nog winter) en besloten we te chillen op het bekendste strand van Sydney: Bondi Beach. Ook zijn we naar Sydney zoo geweest en dit was een prachtig dierentuin met uitzicht over heel het centrum.

We besloten met een groep 2 dagen een auto te huren en te gaan reizen in de natuur van Sydney. We gingen naar één van de mooiste landschappen: blue mountains! Dit was prachtig en erg hoog. We besloten de beroemde wandelingen te maken…. Uiteindelijk hadden we 3 uur lang steile trappen op en af gelopen…

Daarna gingen we naar een bekende kangoeroe park: Morisset park. Het is eigenlijk een park voor gestoorde mensen maar daar zijn kangoeroes om ze te kalmeren. En zodoende is het een toeristen plek geworden. Dit was een erg leuke ervaring, ze waren tam en sprongen gewoon naar je toe!

Ik zit nu in mijn derde week van stage en het bevalt me hier heel erg. De mensen zijn super social, vriendelijk en relaxed. Wat vooral mijn taken zijn op mijn stage is dat ik in contact ben met journalisten, editors van bepaalde magazines (Marie Claire, Cosmopolitan, Fitness first, Daily telegraph etc) Ik moet dan advertenties (plaatjes van de producten) plaatsen van de klanten die mijn stagebedrijf heeft. Na een paar dagen was mijn pagina al geplaatst in de Marie Claire…

In het weekend probeer ik nog zoveel mogelijk mee te maken van mijn omgeving. Ik ging naar de 2de mooieste park van de wereld: Royal National Park in Sydney. Ik heb er alleen 1 woord voor: WAUW! We deden met een grote groep de bekende coastal walk. We liepen langs cliffs, stranden, jungle, duinen etc. We hebben de hele dag gelopen (25 km) en natuurlijk genoten van dit avontuur.

Verder ontdek ik de mooie stranden uit mijn buurt… onlangs ging ik nog naar de prachtige coggee beach. Het is hier erg warm, ook al is het nu pas net lente geworden, 30 graden..

Mijn planning voor de opkomende weken zal een bekende festival zijn die nederlanders organiseren (Defqon), surf camp, Melbourne, misschien een ticket boeken naar Bali en natuurlijk de andere stranden hier ontdekken!

Cheers!

Erinke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Januari 2016

My last days in Sydney

10 November 2015

Sydney #2

17 September 2015

Sydney
Erinke

Doing internship in Sydney and travelling through Australia.

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 1966

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: